آخرین اخبار : 

راه اندازی شرکت پخش

بطور خلاصه عرض کنم  : کار پخش کار سختی است و به دلیل حاشیه سود نسبتاً پایین خیلی شرکتهای پخش پس از حدود ۶ ماه با ضرر شدید مواجه شده و تعطیل می شوند. به این دلیل به چند نکته کلیدی قبل از راه اندازی شرکت پخش، اشاره می کنم :

۱- مهمترین وظیفه مدیر شرکت پخش جذب بازاریاب خوب و توانمند است که نه تنها در حاشیه نباشد بلکه بتواند به خوبی بفروشد که متاسفانه پیدا کردن بازاریاب توانمند و با انگیزه بسیار سخت شده است.

۲- هزینه های شرکت پخش شامل هزینه های اجاره دفتر، اجاره انبار، خرید میز و تجهیزات اداری، خرید ماشین حمل یا اجاره اون، هزینه های جاری (آب و برق و گاز و اینترنت، کاغذ ، اینترنت و غیره) ، خرید کامپیوتر و نرم افزار پخش ، حقوق ثابت پرسنل، بیمه و سایر هزینه های پیش بینی نشده است که برای ۶ ماه اول با ۵ بازاریاب حداقل ۵۰ میلیون تومان می شود (غیر از خرید یا اجاره ماشین حمل و پول پیش دفتر کار و پول پیش انبار). در واقع شما باید یک پیش بینی هزینه و جریان نقدینگی کنید.

۳- حاشیه سود متوسط شرکت پخش برای محصولات غذایی حدود ۲۰ درصد است ولی در واقع با کسر هزینه های ماهیانه و پورسانت و غیره حداکثر به ۸ درصد می رسد.

۴- عدم برنامه ریزی دقیق، نداشتن مدیر فروش خوب، نداشتن تارگت و مواردی دیگر از این قبیل هم مشکل بعدی افزایش فروش است.

۵- خیلی از شرکتهای تامین کننده نقدی کار می کنند و یا حداکثر به صورت چک ۳ ماهه به شما کالا را تحویل می دهند و تقریباً چیزی به نام کالای امانی نداریم

۶- در آخر هم رقبای زیادی تو بازار هستند که میتوانند شما را تحت فشار زیاد قرار بدهند

با این اوصاف باید بررسی مالی کنید و ببینید که هم به لحاظ مالی و هم به لحاظ روحی چقدر توان صبر و تحمل دارید، اون وقت تازه میشه در خصوص راه اندازی پخش به شما مشاوره داد

موفق باشید

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.